Regulamin

Regulamin sklepu https://filtrywodypitnej.pl/

W sklepie internetowym filtrywodypitnej.pl kupujesz w pełni bezpiecznie. Dokładamy wszelkich starań, aby Kupujący miał gwarancję bezpieczeństwa, dotyczącą zarówno jakości oferowanych towarów (filtry do wody i akcesoria), zasad przechowywania powierzonych nam danych osobowych, jak i jakości obsługi posprzedażowej podczas trwania gwarancji. Szczegóły dotyczące zasad odstąpienia od umowy sprzedaży znajdziesz w § 7 niniejszego regulaminu.

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa regulują kwestie dotyczące korzystania ze Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl dostępnego pod adresem: https://filtrywodypitnej.pl.
  2. Operatorem Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl jest Kropla Życia ERYK & EWA PONCYLJUSZ-DEMBIŃSKA, NIP: 8521085747, z siedzibą w Szczecinie, ul. Kopernika 3/U3 70-241 Szczecin.
  3. Kupujący może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedającym:
    a. pocztą elektroniczną pod adresem: kontakt@filtrywodypitnej.pl,
    b. telefonicznie pod numerem: +48 570 270 268,
    c. w dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00,
    d. korespondencyjnie na adres: ul. Kopernika 3/U3 70-241 Szczecin

§ 2 DEFINICJE

  1. Operator Sklepu, Sprzedający – Kropla Życia ERYK & EWA PONCYLJUSZ-DEMBIŃSKA, o której mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu.

     

  2. Użytkownik, Kupujący – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

     

  3. Przedsiębiorca – Użytkownik wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221 z późn. zm.).

     

  4. Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą (w szczególności ze Sprzedającym) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

     

  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

     

  6. Sklep – Sklep Internetowy filtrywodypitnej.pl dostępny pod adresem internetowym https://filtrywodypitnej.pl.

     

  7. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.

     

  8. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

     

  9. Konto Użytkownika – miejsce dostępne dla Użytkowników Sklepu po wprowadzeniu adresu e-mail i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych.

     

  10. Cookies – niewielkie pliki tekstowe, zapisywane w celu utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej stronie wpisywać nazwy Użytkownika i hasła, tworzenia statystyk oglądalności, prezentacji reklam internetowych o treści najbardziej zbliżonej do zainteresowań Użytkownika oraz tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby. Pliki te nie gromadzą danych osobowych Użytkownika, nie zmieniają konfiguracji jego urządzenia, nie służą do instalowania bądź deinstalacji jakichkolwiek programów komputerowych, wirusów lub trojanów, nie ingerują w integralność systemu bądź danych Użytkownika, nie są przetwarzane przez inne serwisy internetowe i mogą być w każdym momencie usunięte przez Użytkownika.

§ 3 RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Operator Sklepu prowadzi sprzedaż towarów (filtrów do wody i akcesoriów) za pośrednictwem Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl oraz świadczy usługę „Newsletter”.

  2. Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji.

  3. Usługa „Newsletter” polega na przesyłaniu wiadomości zawierających informacje o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i zniżkach. Usługa jest bezpłatna i wymaga wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    • W celu zapisania się do usługi „Newsletter” należy wypełnić formularz zapisu dostępny na stronie Sklepu.
    • W celu rezygnacji z usługi „Newsletter” należy kliknąć w link rezygnacji zawarty w treści otrzymywanej wiadomości lub wysłać e-mail z konta pocztowego, dla którego usługa była świadczona, na adres: kontakt@filtrywodypitnej.pl.

  4. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony.

  5. Zamówienia, w sposób określony w § 6, można składać po dokonaniu rejestracji lub bez dokonywania rejestracji. W przypadku dokonywania zakupów bez uprzedniej rejestracji nie jest tworzone Konto Użytkownika.

  6. Użytkownik, który dokonał rejestracji, może złożyć zamówienie po zalogowaniu się na Konto Użytkownika podając adres e-mail i hasło.

  7. Zamówienia realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 4 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. W celu korzystania z usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu Użytkownik powinien posiadać:

    a. przeglądarkę internetową: Microsoft Edge (wszystkie aktualne wersje), Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 60.0, Google Chrome (wszystkie aktualne wersje), Opera w wersji nie starszej niż 60.0 lub Safari w wersji nie starszej niż 11.0,

    b. włączoną obsługę JavaScript,

    c. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) w celu odbioru korespondencji związanej z realizacją usług i zamówień.

  2. Użytkownik może wyrazić zgodę na włączenie obsługi plików Cookies. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików Cookies, a także możliwości określenia przez Użytkownika warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach Cookies za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Użytkownika urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi, znajdują się w Polityce prywatności i plików Cookies.

  3. Warunkiem świadczenia usług określonych w Regulaminie jest potwierdzenie przez Użytkownika zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

§ 5 REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Rejestracja w Sklepie Internetowym jest bezpłatna i dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla Użytkownika tworzone jest indywidualne Konto Użytkownika.

  2. Użytkownik może także dokonywać zakupów w Sklepie Internetowym bez rejestracji, jednakże w takim przypadku rezygnuje z utworzenia Konta Użytkownika i funkcjonalności do niego przypisanych, tj. zapamiętanie danych adresowych czy śledzenie stanu realizacji zamówienia.

  3. Użytkownik, w celu rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Do rejestracji niezbędne jest podanie: aktywnego adresu e-mail, loginu oraz ustawienie hasła.

  4. W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku, gdy formularz wypełnia Konsument, są to:

    a. imię i nazwisko,

    b. adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj),

    c. numer telefonu.

  5. Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia Przedsiębiorca, do wysyłki zakupionych towarów należy podać:

    a. firmę,

    b. Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP),

    c. adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj),

    d. imię i nazwisko osoby do kontaktu,

    e. numer telefonu.

  6. Wypełnienie formularza rejestracyjnego danymi, o których mowa w ust. 4 lub ust. 5, oraz kliknięcie „Załóż konto” kończy proces rejestracji. Z tą chwilą tworzone jest Konto Użytkownika. Kliknięcie „Załóż konto” stanowi także potwierdzenie prawdziwości danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

  7. Operator Sklepu może odmówić zarejestrowania Użytkownika, jeżeli zachodzą przypadki określone w ust. 16.

  8. Użytkownik może w każdym czasie wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  9. Operator Sklepu może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli Użytkownik nie wykazywał aktywności w Sklepie, w szczególności nie złożył zamówienia lub nie logował się na Konto Użytkownika w ciągu 2 lat od ostatniej aktywności.

  10. Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą, jest równoznaczne z zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do Konta Użytkownika oraz jego usunięciem.

  11. Operator Sklepu może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:

    a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu,

    b. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,

    c. otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności,

    d. uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Użytkownika o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta Użytkownika,

    e. Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,

    f. Użytkownik w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu,

    g. podane przez Kupującego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

  12. Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 11 pkt g, należy rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych).

  13. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Operatora Sklepu zostanie przesłane na podany w Koncie Użytkownika adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem Konta Użytkownika.

  14. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Użytkownika może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail: kontakt@filtrywodypitnej.pl lub poprzez samodzielne usunięcie Konta Użytkownika po zalogowaniu się do Sklepu.

  15. Jeżeli wypowiedzenie nastąpiło ze strony Operatora Sklepu, ponowna rejestracja jest możliwa po uzyskaniu zgody Operatora.

  16. Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.

Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust. 9 i 11 wynosi 14 dni.

§ 6 WARUNKI SPRZEDAŻY

    1. Operator Sklepu prowadzi sprzedaż towarów (filtrów do wody i akcesoriów) prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl. 
    2. Stronami umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu Internetowego filtrywodypitnej.pl są: Sprzedający oraz Kupujący. 
    3. Umowa sprzedaży może zostać zawarta zarówno z Użytkownikiem zarejestrowanym (posiadającym Konto Użytkownika), jak i z Użytkownikiem niezarejestrowanym. Użytkownik niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaży, musi każdorazowo:

      a. podać adres e-mail oraz dane, o których mowa w § 5 ust. 4 lub 5,

      b. potwierdzić zapoznanie się z treścią Regulaminu. 
    4. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Informacje te stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. 
    5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczególnych towarów prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamówień przyjętych do realizacji. 
    6. Sklep prowadzi zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. 
    7. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie zamówienia przez Użytkownika i jego akceptację przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem ust. 10–13. Szczegółowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaży określają postanowienia ust. 8–13. 
    8. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej lub mailowo można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 18:00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego. W zamówieniu mailowym należy wskazać nazwę i symbol produktu oraz dane, o których mowa w ust. 3 pkt a. 
    9. Zamówienia składane telefonicznie pod numerem +48 570 270 268 przyjmowane są w dni robocze w godzinach 8:00–18:00. W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia telefonicznie, treść umowy sprzedaży jest niezwłocznie potwierdzana przez Sprzedającego poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Kupującego. Oświadczenie Konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli po otrzymaniu potwierdzenia od Sprzedającego Konsument prześle Sprzedającemu oświadczenie o zawarciu umowy. W tym celu wystarczy odpowiedź na wiadomość e-mail Sprzedającego o treści np.: „Akceptuję warunki umowy”. 
    10. Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, która jest wiążąca w terminie 5 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i składa się z następujących czynności:

      a. wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu,

      b. dodania ich do koszyka,

      c. wybrania sposobu zapłaty i dostawy,

      d. zalogowania do Konta Użytkownika w przypadku, gdy zamówienie składa Użytkownik zarejestrowany, chyba że zalogował się wcześniej,

      e. dopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 3 w przypadku, gdy zamówienie składa Użytkownik niezarejestrowany,

      f. kliknięcia przycisku „KUPUJĘ I PŁACĘ”. 
    11. W odpowiedzi na złożone zamówienie Sprzedający, w terminie 5 dni roboczych, wysyła wiadomość e-mail na podany przez Użytkownika adres e-mail lub kontaktuje się telefonicznie w celu:

      a. zaakceptowania zamówienia (oferty) – w takim przypadku umowa sprzedaży zostaje zawarta w dniu złożenia oświadczenia,

      b. odmowy przyjęcia zamówienia (oferty) – w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy,

      c. propozycji zmian (kontroferta) – w takim przypadku do zawarcia umowy konieczna jest akceptacja kontroferty przez Użytkownika. Akceptacja kontroferty może nastąpić tylko w wiadomości e-mail. Akceptacja kontroferty dokonana w inny sposób, w szczególności telefonicznie, nie doprowadzi do zawarcia umowy sprzedaży. 
    12. Przyczyną wystąpienia z kontrofertą, o której mowa w ust. 11 pkt c, mogą być w szczególności takie okoliczności jak: brak towarów w magazynie lub u dostawców Sklepu, zmiana ceny, itp. 
    13. Kontroferta, o której mowa w ust. 11 pkt c, jest wiążąca dla Sprzedającego w terminie 2 dni. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez Użytkownika w terminie jej obowiązywania (2 dni) powoduje zawarcie umowy sprzedaży na warunkach określonych w kontrofercie. 
    14. Wszystkie ceny prezentowane na stronach internetowych Sklepu filtrywodypitnej.pl podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT w wysokości 23%. Podane ceny nie zawierają kosztów przesyłki, które są podawane w trakcie procesu składania zamówienia bezpośrednio przed złożeniem zamówienia. 
    15. Dowodem sprzedaży jest paragon fiskalny załączany do każdej przesyłki. W celu otrzymania faktury VAT należy zaznaczyć checkbox „chcę otrzymać Fakturę VAT” oraz wypełnić dane do wystawienia faktury. 
    16. Kontakt ze strony przedstawiciela Sprzedającego, o którym mowa w ust. 11, jest też okazją do ewentualnego skorygowania błędnie podanych danych osobowych lub błędnie dokonanego zamówienia. Późniejsze dokonanie zmian w zamówieniu może być utrudnione, gdyż od momentu zawarcia umowy sprzedaży zamówienie zostaje skierowane do realizacji i towar może znajdować się już w drodze do Kupującego. Niemniej, Sprzedający deklaruje, iż obsługa Sklepu dołoży starań, aby w każdym momencie, nawet po zawarciu umowy sprzedaży, umożliwić Kupującemu zmianę danych do dostawy, a także (do momentu wysłania przesyłki) zmianę treści zamówienia. 
    17. Sprzedający może w każdym czasie dokonać weryfikacji poprawności i prawdziwości danych wprowadzonych przez Użytkownika. Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 10 roboczych od dnia zawarcia umowy w sytuacjach, o których mowa w § 5 ust. 11 pkt g. 
    18. Zamówienia realizowane są przesyłką kurierską na adres podany przez Kupującego lub w formie odbioru osobistego po wcześniejszym ustaleniu terminu ze Sprzedającym.
  1. Termin realizacji konkretnego zamówienia nie przekracza 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy (lub od dnia zaksięgowania płatności w przypadku przedpłaty), chyba że strony uzgodnią inaczej.

§ 7. ZWROTY, WYMIANY, REKLAMACJE

  1. Kupujący będący Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru.

  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem na adres e-mail: sklep@filtrywodypitnej.pl lub telefonicznie pod numerem +48 501 075 113, podając dane umożliwiające identyfikację zamówienia.


  3. W przypadku odstąpienia od umowy w terminie do 30 dni od otrzymania towaru:
    – produkt musi być rozmontowany i zapakowany w oryginalny sposób, w stanie nienaruszonym,
    – koszty przesyłki zwrotnej ponosi Kupujący,
    – w przypadku zwrotu z powodu wady koszty przesyłki pokrywa Sprzedający.


  4. Po 30 dniach od dostarczenia towaru możliwy jest jego zwrot na następujących warunkach:
    – Kupujący pokrywa koszty przesyłki zwrotnej,
    – z kwoty zwrotu potrącana jest opłata magazynowa w wysokości 10% wartości zamówienia,
    – produkt musi być w stanie „jak nowy” – rozmontowany i zapakowany w oryginalny sposób.


  5. Kupujący będący Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo złożyć reklamację dotyczącą towaru lub usługi, w szczególności w przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej towaru. Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi określoną w art. 556 oraz 556¹–556³ Kodeksu cywilnego.
    Rękojmia za wady towaru trwa 2 lata od dnia wydania produktu i obejmuje wady ujawnione w tym okresie. W ramach rękojmi Kupujący może żądać: naprawy towaru, wymiany towaru na wolny od wad, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (jeżeli wada jest istotna).


  6. Postanowienia dotyczące rękojmi i prawa do reklamacji przysługujących Konsumentom stosuje się odpowiednio do przedsiębiorców na prawach konsumenta. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi wobec Kupujących niebędących konsumentami ani przedsiębiorcami na prawach konsumenta jest wyłączona.


  7. W przypadku otrzymania towaru z uszkodzeniem powstałym w transporcie lub brakami ilościowymi zaleca się zgłoszenie tego faktu w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki, przesyłając numer zamówienia i zdjęcia wady.
    Niezależnie od tego Kupujący ma prawo skorzystać z rękojmi za wady towaru w terminie 2 lat od dnia wydania produktu, zgodnie z punktem 5 niniejszego Regulaminu. Wymiana lub naprawa w przypadku uznania reklamacji następuje bezpłatnie, a koszty przesyłki pokrywa Sprzedający.


  8. W przypadku wymiany z powodów innych niż wada lub uszkodzenie możliwa jest wymiana w ciągu 30 dni od zakupu, pod warunkiem, że produkt jest nieużywany, w oryginalnym opakowaniu i z dowodem zakupu. Koszty przesyłki w tym przypadku ponosi Kupujący.


  9. Kupujący może złożyć reklamację dotyczącą towaru lub usługi:
    – pisemnie na adres: Kropla Życia ERYK & EWA PONCYLJUSZ-DEMBIŃSKA, ul. Kopernika 3/U3, 70-241 Szczecin,
    – elektronicznie na adres: kontakt@filtrywodypitnej.pl,
    – za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.


  10. Zaleca się, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało:
    – imię i nazwisko / nazwę firmy,
    – numer zamówienia lub inny dowód zakupu,
    – opis wady lub nieprawidłowości, datę jej stwierdzenia,
    – żądanie reklamacyjne (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).


  11. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.


  12. Jeżeli do rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie towaru, Kupujący odsyła go na adres wskazany w pkt 7 wraz z dowodem zakupu lub jego kopią. Zaleca się odpowiednie zabezpieczenie przesyłki oraz wysyłkę z numerem śledzenia i ubezpieczeniem.


  13. Każdy produkt sprzedawany w Sklepie objęty jest 2-letnią gwarancją oraz dożywotnim wsparciem technicznym. W przypadku wad powstałych z winy producenta w okresie gwarancji Sprzedający zapewnia darmowy zwrot, naprawę lub wymianę produktu.


  14. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    – o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego,
    – w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego,
    – w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności,
    – w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne — dotyczy to w szczególności filtrów, wkładów filtrujących, membran osmotycznych i akcesoriów mających kontakt z wodą pitną,
    – w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
    – w której Kupujący wyraźnie żądał przyjazdu Sprzedającego w celu pilnej naprawy lub konserwacji.


  15. Odstąpienie od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną

    15.1. Kupujący będący Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną (np. prowadzenie konta użytkownika, subskrypcja newslettera) bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
    15.2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
    15.3. Prawo to nie przysługuje w przypadkach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności po wykonaniu usługi w pełni za wyraźną zgodą Konsumenta.

§ 8. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON

  1. Operator Sklepu dołoży wszelkich starań, aby Sklep Internetowy filtrywodypitnej.pl oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły i bez zakłóceń.

  2. Operator Sklepu zastrzega sobie prawo do ingerencji w strukturę techniczną Konta Użytkownika w celu zdiagnozowania nieprawidłowości w funkcjonowaniu usług Sklepu.

  3. Operator Sklepu może czasowo, nie dłużej niż 48 godzin, wyłączyć niektóre funkcjonalności Sklepu w celu jego ulepszenia, dodania nowych usług lub przeprowadzenia konserwacji, informując Użytkowników zarejestrowanych z odpowiednim wyprzedzeniem.

  4. Użytkownik zobowiązany jest zachować w tajemnicy oraz odpowiednio zabezpieczyć login i hasło do Konta Użytkownika, aby uniemożliwić dostęp osobom nieuprawnionym.

Użytkownikowi nie wolno przekazywać za pośrednictwem Sklepu treści bezprawnych ani naruszających prawa osób trzecich.

§ 9. PŁATNOŚCI

  1. Za zakupy w Sklepie można zapłacić w następujący sposób:

    a. Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy – w terminie 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży,

    b. Przy odbiorze (za pobraniem) – zapłata gotówką lub kartą płatniczą do rąk osoby dostarczającej towar w dniu dostawy,

    c. Za pośrednictwem systemu Przelewy24 – płatność online kartą, szybkim przelewem lub BLIK-iem; zapłata powinna nastąpić niezwłocznie po złożeniu zamówienia,

    d. W systemie ratalnym dostępnym w Przelewy24 – termin zapłaty określa umowa pożyczki/kredytu zawarta z instytucją finansową obsługującą daną formę płatności.

     

  2. Dane do przelewu tradycyjnego:

    Kropla Życia ERYK & EWA PONCYLJUSZ-DEMBIŃSKA
    ul. Kopernika 3/U3 70-241 Szczecin
    NIP: 8521085747

    PKO BP
    39102048120000040202559003

    W tytule przelewu należy podać numer zamówienia.

     

  3. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, zamówienie jest realizowane po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego.

     

  4. W przypadku płatności przy odbiorze, przesyłka jest wysyłana po weryfikacji poprawności danych adresowych.

     

  5. W przypadku płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24, zamówienie jest realizowane po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji płatności od operatora płatności.

     

  6. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą, BLIK-iem oraz e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem operatora płatności Przelewy24.

     

  7. Operatorem Przelewy24 jest PayPro S.A. – Agent Rozliczeniowy, z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068, kapitał zakładowy: 5 476 300 PLN w całości opłacony.

     

  8. Dostępne formy płatności online w Przelewy24:

    – Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro,

    – BLIK,

    – szybkie przelewy online,

    – tradycyjny przelew bankowy,

    – płatności ratalne i odroczone (jeżeli dostępne).

     

  9. Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu pozytywnej autoryzacji płatności przez operatora płatności lub zaksięgowania przelewu na rachunku Sprzedającego.

     

Szczegóły dotyczące kosztów dostawy i dostępnych form płatności znajdują się na stronie Wysyłka i czas dostawy.

§ 10. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

    1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Kropla Życia ERYK & EWA PONCYLJUSZ-DEMBIŃSKA, NIP: 8521085747, z siedzibą w Szczecinie, ul. Kopernika 3/U3 70-241 Szczecin.

    2. Pełne informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym celów, podstaw prawnych, okresu przechowywania oraz praw Użytkowników, zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://filtrywodypitnej.pl/polityka-prywatnosci/

    3. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), ustawą o ochronie danych osobowych oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.

    4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić zawarcie i realizację umowy sprzedaży lub świadczenie usług drogą elektroniczną.

    5. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta.

    2. Strony zobowiązują się w pierwszej kolejności dążyć do polubownego rozwiązania sporów wynikłych w związku z korzystaniem ze Sklepu lub zawieraniem umów sprzedaży.

    3. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem ani przedsiębiorcą na prawach konsumenta poddaje się sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie to nie dotyczy sporów z Konsumentami oraz przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

    4. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje zarejestrowanych Kupujących drogą e‑mailową oraz poprzez publikację treści Regulaminu na stronie Sklepu. Kupującemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia poinformowania o zmianie. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie ww. terminu wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili złożenia zamówienia.

    5. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje dostępne są u powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, u organizacji społecznych chroniących konsumentów oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dostępna jest również unijna platforma ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

    6. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie na stronie Sklepu i może być pobrany, utrwalony oraz odtwarzany przez Klienta.

    7. Regulamin obowiązuje od dnia 8.08.2025.